青学出て、新卒でブライダル入って、ITベンチャーに転職して事業作って、29歳で起業して、SimplishというIT企業を@銀座で経営している社長の話。/小川壮史

Simplish株式会社(シンプリッシュ)というIT企業を@銀座で経営しています。インターネット制作、広告、アプリ開発に関してできないことはないです。得意分野は『スマホを使ったインターネット集客』です。インターネットと人材紹介をメインに会社経営しております。人材紹介では普通のルートでは面接すら辿り付けない様な、外資系と国内大手企業の案件を揃えております。独立や法人の新規事業にはフランチャイズシステムを利用したビジネスモデルを提案しています。1985年生まれB型。青山学院大学卒業。埼玉県羽生市出身。

マーケティングの考え方。The thinking of Marketing. Simplish株式会社/代表取締役社長 小川壮史

すごくシンプルで。

 

 

「顧客が誰なのか??」

 

を、

 

明確に理解しているビジネスマンは少ない。

 

 

顧客が誰なのかが明確でないので、

 

顧客機会損失や、顧客クロージングができない。

 

 

顧客を把握していないので。

 

顧客が目の前にいたとしても、

顧客にならない。

 

顧客と意識していないので。

 

 

顧客は最も細かく定義づけて、

 

1会社、1個人レベルまで落とし込む。

 

 

マーケティングとは、何か。

 

マーケティング(英: marketing)とは、企業などの組織が行うあらゆる活動のうち、「顧客が真に求める商品やサービスを作り、その情報を届け、顧客がその価値を効果的に得られるようにする」ための概念である。 また顧客のニーズを解明し、顧客価値を生み出すための経営哲学、戦略、仕組み、プロセスを指す。

 

要は、

 

「誰に」、商売するか。

 

 

つまり。

 

顧客は誰なのかって話なんです。

 

 

顧客を明確に定義づけていないので、商品が売れません。

 

逆に、マーケティングで上手く行っている企業は、

 

「誰に」。

 

「顧客は誰なのか」が明確で、

 

組織トップからメンバーまで、

 

明確に、

 

「顧客が誰なのか」を共通認識しています。

 

 

そんな会社様をたくさん知っています。

 

 

たくさん取引させて頂いております。

 

 

そして、もうひとつ大切なこと。マーケティングで。

 

「誰が」その商品を売るのか。

 

これはちょっと、営業とか販売の領域になるのだけど。

 

要は、

 

「顧客は誰なのか」を考えて、「誰が売るのか」

 

これが、同じ事業をやっても、成果が変わる理由です。

 

 

いまで言うと、

 

 

「誰が売るのか」

 

の部分は、人だったり、インターネットでの営業活動も多い。

 

 

その点、取って変われないのは、

 

「誰に」商品を売るのか??

 

を、考えられるマーケッターの存在です。

 

 

「誰に」売るのか。

 

そして、

 

「誰が」売るのか。

 

Simplishは、こうして2期目を迎え、

 

今期も全身全霊で邁進します。

 

応援宜しくお願い致します。

 

満足を超える、感動を。

 

 

キャプチャ

 

Very simple.

"Who is a customer?" ? 」
There are few businessmen understanding definitely.

Because it is not clear who a customer is,

Loss and customer Clausing cannot do it at a customer opportunity.

Because I do not keep a customer under control.

Even if there was a customer in front,

A customer does not have it.

Because I am not conscious with a customer.

Define the customer most finely,

I corrupt you to 1 company, 1 individual level.

What is the marketing?

Marketing (British:) "I make a product and the service that a customer demands truly, and reach it in the information, and, with marketing), a customer is ための concept provided in the value effectively" among every activity that the organizations such as companies perform. In addition, I elucidate the needs of the customer and point to management philosophy, a strategy, structure, the process to bring about customer value.

The important thing is,

To "whom ," do you do business?

In other words.

Who a customer is is a story.

Because I do not define a customer definitely, a product does not sell.

On the contrary, the company which goes by marketing well,

To "whom."

It is clear "who a customer is",

From the organization top to a member,

Definitely,

I am common and recognize "who a customer is".

I know a lot of such company.

I make a deal a lot.

And a thing important one more. By marketing.

"Who" sells the product?

This becomes the domain of business or the sale a little.

The important thing is,

I think "who a customer is", and "who sells?"

Even if this does the same business, it is the reason why result turns into.

When I say in now,

"Who sells?"

A の part is a person, and there are many business activities on the Internet, too.

In that respect, what I take it, and cannot change

"Whom" do you sell a product to? ?

It is existence of Marketer thought about.

"Whom" do you sell to?

And,

"Who" sells?

Simplish reaches the second sitting in this way,

I push on in a body and soul in this term.

Please support him.

An impression more than the satisfaction.