マーケティングの考え方。The thinking of Marketing. Simplish株式会社/代表取締役社長 小川壮史
すごくシンプルで。
「顧客が誰なのか??」
を、
明確に理解しているビジネスマンは少ない。
顧客が誰なのかが明確でないので、
顧客機会損失や、顧客クロージングができない。
顧客を把握していないので。
顧客が目の前にいたとしても、
顧客にならない。
顧客と意識していないので。
顧客は最も細かく定義づけて、
1会社、1個人レベルまで落とし込む。
マーケティングとは、何か。
マーケティング(英: marketing)とは、企業などの組織が行うあらゆる活動のうち、「顧客が真に求める商品やサービスを作り、その情報を届け、顧客がその価値を効果的に得られるようにする」ための概念である。 また顧客のニーズを解明し、顧客価値を生み出すための経営哲学、戦略、仕組み、プロセスを指す。
要は、
「誰に」、商売するか。
つまり。
顧客は誰なのかって話なんです。
顧客を明確に定義づけていないので、商品が売れません。
逆に、マーケティングで上手く行っている企業は、
「誰に」。
「顧客は誰なのか」が明確で、
組織トップからメンバーまで、
明確に、
「顧客が誰なのか」を共通認識しています。
そんな会社様をたくさん知っています。
たくさん取引させて頂いております。
そして、もうひとつ大切なこと。マーケティングで。
「誰が」その商品を売るのか。
これはちょっと、営業とか販売の領域になるのだけど。
要は、
「顧客は誰なのか」を考えて、「誰が売るのか」
これが、同じ事業をやっても、成果が変わる理由です。
いまで言うと、
「誰が売るのか」
の部分は、人だったり、インターネットでの営業活動も多い。
その点、取って変われないのは、
「誰に」商品を売るのか??
を、考えられるマーケッターの存在です。
「誰に」売るのか。
そして、
「誰が」売るのか。
Simplishは、こうして2期目を迎え、
今期も全身全霊で邁進します。
応援宜しくお願い致します。
満足を超える、感動を。
Very simple.
"Who is a customer?" ? 」
There are few businessmen understanding definitely.
Because it is not clear who a customer is,
Loss and customer Clausing cannot do it at a customer opportunity.
Because I do not keep a customer under control.
Even if there was a customer in front,
A customer does not have it.
Because I am not conscious with a customer.
Define the customer most finely,
I corrupt you to 1 company, 1 individual level.
What is the marketing?
Marketing (British:) "I make a product and the service that a customer demands truly, and reach it in the information, and, with marketing), a customer is ための concept provided in the value effectively" among every activity that the organizations such as companies perform. In addition, I elucidate the needs of the customer and point to management philosophy, a strategy, structure, the process to bring about customer value.
The important thing is,
To "whom ," do you do business?
In other words.
Who a customer is is a story.
Because I do not define a customer definitely, a product does not sell.
On the contrary, the company which goes by marketing well,
To "whom."
It is clear "who a customer is",
From the organization top to a member,
Definitely,
I am common and recognize "who a customer is".
I know a lot of such company.
I make a deal a lot.
And a thing important one more. By marketing.
"Who" sells the product?
This becomes the domain of business or the sale a little.
The important thing is,
I think "who a customer is", and "who sells?"
Even if this does the same business, it is the reason why result turns into.
When I say in now,
"Who sells?"
A の part is a person, and there are many business activities on the Internet, too.
In that respect, what I take it, and cannot change
"Whom" do you sell a product to? ?
It is existence of Marketer thought about.
"Whom" do you sell to?
And,
"Who" sells?
Simplish reaches the second sitting in this way,
I push on in a body and soul in this term.
Please support him.
An impression more than the satisfaction.